Levertijden

Levertijd & bezorgen

Vindt hier antwoord op al je vragen over levertijd, bezorging van je bestelling of het ophalen ervan.

Wat zijn de levertijden?

+

De levertijd verschilt per artikel, daarom vermelden wij bij elk artikel de actuele levertijd! Als u verschillende artikelen met verschillende levertijden heeft besteld? Dan wordt de bestelling compleet verzonden als alle artikelen voorradig zijn.

Is mijn bestelling al verzonden?

+

Wij verzenden van maandag tot en met vrijdag alle voorradige bestellingen. Als uw bestelling is verzonden via PostNL of DHL ontvangt u per mail een track & trace om de zending te volgen. Via deze link kunt u de systeem status van uw bestelling opvragen.

Kunnen jullie alles verzenden met PostNL & DHL?

+

Wij kunnen bijna alles per pakketpost verzenden, maar helaas niet alles.....!

Zo zijn de volgende producten uitgesloten van postverzendingen:

- Levende dieren, met uitzondering van voedselinsecten.
- Diepvries producten

De volgende producten kunnen uitsluitend geleverd worden met pallet leveringen of persoonlijke bezorgservice per KM:

- (Glas) Terrariums
- Schildpaddenbakken
- Meubels
- Substraat, zwaarder dan 50KG en maximaal 950KG.
- Alle artikelen die ook per postpakketje verzonden kunnen worden.

Hoe werkt een pallet levering?

+

Voor het leveren van een pallet zending maken wij gebruik van het zakelijke netwerk van DHL. De leveringen vinden uitsluitend plaats van maandag tot en met vrijdag tussen een tijdsvlak van 8:00 en 18:00 uur. De leverdag gaat altijd in overleg en de leverdag wordt van te voren met jouw afgestemd.

De chauffeur komt uw bestelling bezorgen vóór de deur, waar de palletwagen kan komen. Het is belangrijk de zending bij levering goed te controleren op zichtbare schade (sealfolie) om daarna een handtekening te plaatsen voor ontvangst. De chauffeur helpt (helaas) niet mee om de zending uit te pakken en/of deze mee naar binnen te brengen.

De pallet blijft bij jouw achter en wordt door de chauffeur niet mee terug genomen.

Hoe werkt een persoonlijke bezorging per KM afstand?

+

Liever je bestelling persoonlijk laten bezorgen door Terramania, dat kan met de persoonlijke bezorgservice tot in uw woning. Wij rijden maandelijks verschillende regio's in Nederland en België en komen dan uw bestelling bezorgen.

Belangrijk om te weten:
- De bezorging vindt uitsluitend plaats op de begaande grond.
- Bij een standaard bezorging (éénpersoons) kunnen zware of kwetbare producten (terrariums / schildpaddenbakken) alleen uitgeladen worden met hulp van de klant.
- De bezorgingen vinden doorgaans plaats op dinsdag (andere dagen komt soms ook voor).
- Bezorging vindt altijd plaats naar overleg en u ontvangt een tijdvlak wanneer wij komen bezorgen.
- Twee persoons bezorging mogelijk, meerpijs op aanvraag!

De bezorgtarieven worden berekend in de winkelwagen en berekend na het invoeren van uw adresgegevens.

Vandaag besteld is toch de volgende dag bezorgd?

+

De kans dat jouw bestelling de volgende dag wordt bezorgd is vrij groot..... maar er is altijd een kleinere kans dat de zending vertraging oploopt in het netwerk van PostNL / DHL. De uitlevergraad van PostNL / DHL is over het algemeen tussen de 95% - 98%. Dit betekend dat 2 tot 5 zendingen van de 100 vertraging oplopen in hun netwerk (bijv. door sorteerfouten) en er langer over doen! Helaas hebben wij als verzender hier geen invloed op en zijn net als jouw afhankelijk van de diensten van DHL / PostNL.

De track & trace geeft in deze situatie de meest actuele bezorginformatie over de zending en de verwachte levertijd.

In de track & trace staat dat de bestelling teruggestuurd is?

+

Het is altijd vervelend dat de zending teruggestuurd wordt naar ons. Als wij een bestelling verzenden is het natuurlijk de bedoeling dat deze zo snel mogelijk wordt bezorgd! Als een zending terugkomt kan dit door verschillende redenen gebeuren, namelijk:

-
Beschadigd / gescheurd / of is nat geworden.
-
Is niet binnen 7 dagen opgehaald bij een ophaalpunt van DHL (DHL Parcelstation).
-
De adresgegevens zijn onjuist of niet compleet.
-
Er gaat bij de verzender iets mis (systeemfout), waardoor de zending terug gestuurd wordt.
- De medewerker van PostNL / DHL heeft een verkeerde knop ingedrukt (retour) op zijn PDA / computer.

Is uw zending teruggestuurd? Neem dan contact op met onze klantenservice!